Als de tijd vliegt, vlieg mee.

24-03-2017

Dag liefste vrienden.

Ik heb jullie heel lang laten wachten, ik weet het. Omdat ik in't weekend besefte dat woensdag stage er al op zit en ik naar het mooie kaapstad trek, dacht ik dat het wel eens tijd werd voor een update. Ik vraag u nu al mijn excuses voor de schrijf fouten want ik ga dit snel proberen te schrijven!

Eerst wat meer over mijn project. De afgelopen, maand en half ondertussen al zeker? Was heel leerrijk, moeilijk, frustrerend, triest, hoopvol, maar bovenal een fantastische ervaring. Ik heb veel geleerd over mezelf, over de Xhosa cultuur over hun manier van lesgeven en ik heb ongelooflijk veel liefde gekregen. Zoals ik al zei was het niet altijd even makkelijk om les te geven met kinderen die je amper verstaat en strafsystemen waar je helemaal niet achter staat. Het was iets wat ik ergens moest leren aanvaaden, want er iets aan veranderen kan ik jammer genieg niet. De kinderen hebben me geleerd om met hoe gemakkelijk gelukkig zijn eigenlijk wel niet is. En daarom leerden ik hun wat acro kunstjes, en begot, wat een talenten zaten me er daar bij! (Ik zal eens een hele lading foto's op mijn blog posten, als ik tijd heb. Das hier moeilijk te vinden, alle eigenlijk heb ik veel tijd, maar die gebruik ik liever voor andere dingen :)) Ohja, de mannen van de keuken maken altijd kei lekker eten voor ons, maar nu zijn er klachten dat we te lekker eten krijgen waardoor iedereen dit moe krijgen, ofwel niemand. Oeps. Toch bedankt voor de moeite mannen.

En dan nu wat over mijn vrije tijd. Ik probeer wat in mijn geheugen terug te graven want het is van een aantal weken geleden.. Wel ik denk dat ik begin met Tsitsikamma, dit is een deel van de garden route waar we wat avontuurlijke activiteiten wouden gaan beleven. Ik sprong daar van een brug, ik ging mountainbiken en ik ging black-water tuben, eigenlijk was het meer peddelen want er was nie techt stroming, maar bon. We gingen ook voor een aantal prachtige wandelingen, hmm de natuur is hier wel echt genieten!

De week erop gingen we op vrijdag naar een foodtruck festival en Anais en ik namen toch wel niet de taxi naar de verkeerde kant van port-elizabeth zeker. Welja, dan maar een uber terug. Gelukkig dat dat niet niet 'al te veel' kost. Het foodtruckfestival was gesjellig. mooi uitzicht, goei muziek, en goei eten, meer heb ik niet nodig. Hierna gingen we naar een reggea/afrojazz concertje in 'the music kitchen'. En wohowa, wat was me dat voor goeie muziek. Ik heb goed gedanst en me geamuzeerd met alle aanwezigen. Hierna gingen we nog een stapje zetten in de 'beershack' om onze avond in schoonheid af te sluiten, of ja die eindigde opnieuw in de zee.

De volgende dag gingen we naar de rugbymatch. Voor de match was er een kleuterploegje aan het spelen voor het stadium, hoe schattig was me dat! Het heeft me meer geentertained als de match zelf, want de spelers waren vandaag niet in topvorm! Op zondag was het slecht weer, dus bleven we thuis om wat uit te slapen en voor school te werken. En we gingen ook ietsje eten in Bar and Barrel, met een gezellig livebandje op de achtergrond!

De week erna begon onze duikcurcus! 2 dagen volenbak theorie en zwembad sessies om te leren duiken. In de avond hadden we  nog een gezeligge braai bij Charles waar we weer geweldige mensen leerden kennen en ik wat circus beoefende met Charles. En de week erna was het tijd voor het echt werk duiken in zeee! Eerst was het wat wennen maar erna was het fantastisch. De onderwater wereld is ongelooflijk mooi. Als je me meer wil zien, kan je me binnenkort daar wel meer terugvinden.

Na onze zeeduik op zaterdag gingen we opnieuw naar een Rugbymatch. We hadden toch wel niet gratistickets van een rugbyvent gekregen zeker. De match was beter, maar ze zijn wel opnieuw verloren. We hadden wel wat lekkere black labeltjes gedronken en erna trokken Heleen, Silvana, Anais en ik (degene die ook de duikcurcus doen) naar het people's port festival. Eerst gooie house muziek en daana een topopreden van een bekend XHosa vrouwtje. We hebben ons te plettergedanst met al de stad bewoners, en of dat het een feest was!

Zondag gingen we na onze laatste duik lunchen bij Heidi. Zeer gezellig, maar ik ging snel weg want ik had een zonneslag, daarom dat ik vandaag wat tijd vond om dit bericht te typen. Zo dat was een snelle samenvatting.

Morgen laatste stagedag en op woensdag gaan we met onze kleine deugnieten naar het strand, veel zijn hier nog noooit geweest dus dit zal een levenservaring zijn! Als jij ons wat wil sponseren voor een lekker ijsje mag je altijd een kleine bijdrage storten voor die 55 kadeees. Mijn rekeningnummer is: BE22001485773147. U zal (snel) mooie foto's in de plaats krijgen.

Woensdag zullen we dus ook afscheid moeten nemen van ons Nita :'( Maar we gaan wel een mooie reis van 2,5 weken tegemoet in kaapstad en op de gardenroute. Ik zie jullie dan weer want de tijd vlieeeegt, en ik vlieg mee :).

Hou alles onder controle ginder, en ik zie jullie snel xxxxx

© 2017 Reisblog van Lieke. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin