Was die route maar in mijn tuin.

09-05-2017

Liefste landgenoten en anderen.

Ik weet dat ik weer wat laat ben. Ik ga jullie wat vertellen over de dag met de kinders aan zee en mijn paasvakantie.

29 Maart gingen we naar zee. De kinderen hadden hun beach kleren al aangetrokken en helemaal readdy om ter vertrekken. Was die bus toch wel niet een uur te laat zeker.. Afrikaanse uren zeggen ze dan. Maar bon, beter laar dan nooit. De kinderen zaten op de bus en de tocht naar het strand begon. Ik heb nog nooit kinderen zo verwonderd en gelukkig naar buiten zien kijken. De kinderen lachten, zongen en waren zooow blij!

En dan kwamen we aan de zee. Eerst aten we lekkere hotdogs op het strand en erna kon iedereen in het zand spelen. Om de beurt konden er een aantal kinderen mee in de zee. Hun reacties waren goud waard. En alsof het allemaal nog niet genoeg is zagen we dolfijnen! Joepie! De leerkrachten gingen helemaal uit hun dak, hehe. Dan was het weer tijd om naar school te gaan en lekkere pannekoeken te eten en afscheid te nemen :'(

Wat een mooie dag, dankje aan iedereen. Ik ben blij dat ik deze dag aan de kinderen heb kunnen schenken, en ik ben blij dat de kinderen mij deze dag hebben geschonken.

De volgende dag vertrok ik s

amen met Jolien, Karen en Anaïs naar Kaapstad. Na een lange, warme, bizarre rit kwamen we eindelijk aan in kaapstad, al was het bijhoorlijk mistig, zeer vreemd, de uberchauffeur had dit ook nog niet vaak meegemaakt. Deze man bracht ons naar de backpackers en daar aten we eindelijk spagethi en dronken we een glaasje wijn! De volgende dag gingen we richtin Robenislands, werden we zeeziek op de boot, aten we sushi, liepen we in de regen bij Waterfront, gingen naar een schoon kunstgalerijtje, gingen los op livemuziek en gingen wat duvels en lachoufkkes drinken in een Belgisch restaurantje.

Hierna besloten we om het nachtleven van Kaapstad eens te gaan observeren. Het is natuurlijk niet enkel bij observeren gebleven. Goede feestjes daar, niet te doen. We zullen zeggen dat we een goede band hebben geschept met zen 4en. De volgende dag was dus een zware babalaaz dag! Raad maar zelf wat dat woord wil zeggen. We deden dus niet te veel in besloten de stad te verkennen. Die avond gingen we nog gezellig iets eten bij waterfront met weer mooie livemuziek.

Zondag was onze laatste dag, we gingen de lionhead op, en bleven daar een aantal uurtjes chillen. Erna gingen we langs het strand om een coctailtje te drinken en gingen we iets eten bij de foodmarket. Hierna splitsten onze wegen.

Ik ging naar een andere backpackers in kaapstad voor 3 dagen. Ik leerde daar veel fijne mensen kennen, ook veel belgjes. Maandag en Dinsdag ging ik naar de zipzapcircusschool! Leuke mensen, super fijne sfeer Jammer dat ik daar maar 2 dagen kon blijven, ik ga snel terug, dat is zeker. Ik leerde daar ook zipzapdans! Ohja, ik ben vergeten te vertellen dat ik voor dat ik de circusschool vond 2uur door kaapsad had gelopen, ik wist de weg niet, had geen kaart, gsm was plat, ipod gestolen. Maar eind goed al goed.

Op woensdag deed ik nog wat gezellige dingen in kaapstad, maar dan was het wel echt tijd om te vertrekken. Ik had genoeg van de stad, ik wou natuur. Dus Donderdagochtend vertrokken Niels, Anaïs en ik richting Mosselbay. Maar dit liep niet al te vlot. We hadden een foute visa waardoor we onze auto niet konden huren. Uiteindelijk hebben we toch via een andere maatschappij een auto kunnen huren. Daardoor konden we nog gezellig van 10u tot 15u op de luchthaven wat blijven hangen. Maar dan was het eindelijk 15u en we vertrokken richting Mosselbay. We moesten goed doorsjeezen om optijd aan te komen. Jammer want we kwamen door een prachtig stadje, Paarl genaamd, de naam zegt het zelf al. Toen we aankwamen had ik zeer veel honger, en moet je nu eens raden, er was gewoon nergens meer eten te vinden na 22u! We vonden wel een gezellig cafetje aan het water waar er toch nog drank te vinden was.

De volgende dag liepen we wat rond in Mosselbay. Veel boeiends kan ik hier niet oververtellen, er was wel een mooie grot, en ik werd bijna aangevallen door een klifdas, akelige beesten als je het mij vraagt.

Die avond reden we door naar de zwartebergen, na lang zoeken vonden we onze backpackers. Het was daar zeer onbewoond, 2 dagen gaan mensen, behalve aventoe Anais en Niels, precies wat ik nodig had. We deden schone hikes en ik besloot wat rotsen te beklimmen. Achteraf besefte ik dat ik er ook nooit af moest wat een pakje moelijker was. Met wat wondes en blauwe plekken als gevolg. Verder was er nog een zwembad met prachtig uitzicht, 2 avonden goeie braaikes, een subliem concert van onweer en tijd om te schrijven!

De dag erna, Zondag, gingen we terug naar het bewoonde leven. Eerst gingen we de cango caves bezoeken, zeer mooi. Erna gingen we naar het KKNK festival in Outsdhoorn, een super bekend afrikaans festival met nogal wat Afrikaanse slagermuziek. De broer van Anaïs kwam ook mee en het was een zeeer fijne dag, goed gelachen, pintjes gedronken en gedanst!

De volgende dag reden we langs George door naar Wilderness en eindigde we bij Buffalo bay. Een heel fijne locatie met bananenbomen. We deden hier opnieuw een braaike en leerden een oude surfer kennen met de naam Craig. Hij vroeg of we mee een nachtpeddeltje op de rivier wouden doen. Daar zeg ik geen nee tegen. We trokken onze wetsuits aan en sprongen op onze planken. We zagen een practige wolle maan, hoorde verschillende dieren geluiden, en deden een jamsessie op ons  surfboard, en de vogels begonnen mee te jammen!

De volgende dag reden we door naar Knysna, daar deden we een verschrikkelijke wandeling door een bos die veel te lang duurden. Helaas, soms maak je slechte beslissingen..  We reden door naar Plattenberg bay waar we iets gingen eten en drinken en vroeg gingen slapen. De volgende dag ging ik naar Jukani, een opvangpark voor katachtigen, ik zag een witte leeuw en een witte tijger, yes. Hierna gingen we wat avontuurlijk doen. Africanyon, super tof. Zeker ook eens doen. Hierna gingen we naar Djembebackpackers, hier hadden we een zeer fijne avond met wat belgen die ik in Kaapstad had leren kennen. De volgende ochtend hadden we een zeer lekker pannekoeken ontbijt! Jami. Die dag ging Niels nog bungyjumpen en reden we door naar Jeffreysbay. Omdat het slecht weer was en we besloten om een ander weekend hier te komen surfen reden we na een shopke in de mall terug naar PE! Ik ging naar mijn nieuw gastgezin. Hier bracht ik de eerste dagen met Jolle en Karre door! Ik deed ook wat voor school, dat moet ook soms gebeuren!

In elk geval heb ik zeeeer schone dingen gezien, jammer dat het vaak slecht weer was maar de mensen, ervaringen en de vriendschap maakten dat allemaal weer goed. Nomaal ging ik ook in een tent slapen, maar het was te koud dus sliep ik de meeste nachten in de auto.

Bon, dit was mijn paasvakantie, hopelijk was die van jullie even fijn! Ik probeer zo snel mogelijk een samenvatting te schrijven over Ubomi! (Mijn nieuw, ondertussen al niet meer nieuw project.)

Binnen 2 weken ben ik trouwens terug, zie jullie doen. Veel liefde en knuffels van mij voor jullie allen! xxx

© 2017 Reisblog van Lieke. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin